Poroló 29. – Faster, Pussycat! Kill! Kill! (1965)

Russ Meyerrel és az ő gigászi csöcsű amazonjaival, valamint muszklimikulásaival véletlenül találkoztam, még a szatellitkorszak magyarországi hajnalán, a nyolcvanas évek második felében. Valamelyik német nyelvű adóra (a Sat1-re talán…) kapcsoltam egy normál késő esti szörfölés során, nyilván valami könnyed, lefekvés előtti szórakozást keresve, amikor olyan képeket láttam, mint amilyet addig filmen sosem, tévében pedig még annyira sem. Extrém, furcsa, leginkább a ritkán kezembe kerülő, igazi amerikai képregények szcénáit idéző beállítások, a porbafigó néző perspektívájából az égbe növő, 120-60-90-es élő, húsvér pinup girlök csacsarásztak, majd imitáltak üzekedést robotmozgású bodybuilderekkel valami szemlátomást blődli történetben: ez volt talán a Wixen!? Vagy valamelyik másik… Azt láttam, hogy nem holmi szokványos Pajzán kalandok dirndlibent nézek, de amikor a gigamellű macát óriási elánnal dögönyöző ál-Svarci a csúcshoz közeledik, ám ekkor egy valódi hegycsúcsot vág be az elmebeteg rendező, majd egy völgyzárógáton áttörő vízárral illusztrálja az átütő orgazmust, na az villanykörtét gyújtott agyamban. Ez az, amit kerestem!

Aztán jó ideig nem tudtam semmit Meyerről, az első ember aki egyáltalán hallott róla, az a szegény Pölöskey volt, aki nincs már köztünk, sajnos. De akkor még csillogó szemmel mondta: A Russ Meyer? Az egy állat! Isten tudja honnan, neki volt is néhány filmje, VHS-en (neki amúgy minden film megvolt, már 1990-ben is). Talán ő vetítette le a Faster, Pussycat! Kill! Kill! című alapvetést is, nem tudom már. Aztán már Tarantino kapcsán jött elő újra a Faster Pussycat! és Meyer, hogy QT meg akarja csinálni a remake-jét, aztán ebből nem lett semmi. Lett viszont Grindhouse és a Death Proof, ami egyebek mellett, bőven merített a Pussycatból is, az internet dugig van a különböző exploitation-csemegékkel, jobbakkal is, de a rengeteg mocsok szarral is. A Death Proof nem lett az igazi, a Faster Pussycat! viszont üde, friss és ropogós a mai napig is.

A film tulajdonképpen egy meglehetősen átlagos western-klisére épül: kósza banditák meg akarják szerezni a beteg farmer elásott kincsét. Meyernél a kósza banditák három kalandvágyó, faros-mellyes go-gotáncosnő, maguk a megtestesült agresszív nőiesség, három domina, turbósportkocsival. A farmer tolókocsiban (mert annak idején egy lányt akart megmenteni a haláltól, de ő járt pórul…muhahaha), egyik fia muszklis, de buta, a másik muszklitlan, de becsületes. Az összecsapás csak névleg szól az elásott pénzről, valójában nemek apokaliptikus asszója ez. Szexuállélektani showműsor, egy pop-kulturális ikonosztáz lendületes képregényében. A figurák transzparensek, olyan hangerővel, olyan éneklő hangsúllyal szólnak le a vászonról, mintha egy óriásplakát megelevenedett figurái lennének. A szavaik nem párbeszédek, hanem verbális karikatúrák, önmagukről. Tombol az erőszak, minden jelenetből süt a féktelen erotika, úgy, hogy nincs a filmben egyetlen vércsepp, egyetlen szexjelenet se, sőt, még meztelen testet is többet látni a Császárfürdőben, egy nyugdíjasnapon, mint itt. A végére minden a helyére kerül, látszólag. A filmnek ott múzeumban van a helye, Andy Warhol és más hasonló, popkultúrából magasművészetet transzformáló művész hasonló alkotásai mellett. Fimként, filmnek nézve szar, mint ahogy az összes exploitation film szar. A Faster Pussycat! műalkotás. Asanisimasa: 9/10

Reklámok
Kategória: Poroló
Címke:
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.