Mit nézzünk ma este a tévében? – Péntek

Mondhatnám azt is, hogy nyom nélkül telik el ez az este is, ám ez csupán egy üres szófordulat, mert itt van például ez a Nyom nélkül (FEM3, 21.00) című thriller, melyben egy országúti benzinkút parkolójában egy gondtalanul kirándulgató pár egyik fele (Sandra Bullock) válik köddé, egyik pillanatról a másikra. A férfi (Kiefer Sutherland) még három évvel az eset után is megszállottan keresi párjának nyomait, amikor már a rendőrség is rég lezárta a nyomozást. Ott van viszont a stáblistán még Jeff Bridges is, tehát nyilván ő lesz majd a rejtély kulcsa…

ivócimborák - jake johnson és olivia wildeUgye, az megvan, hogy miért nem lehet tökéletes szerelem egy férfi és egy nő között? Mert (általában) mindkettő mást akar: a férfi a nőt, a nő viszont a férfit… Talán ez a “nyilván pasiagyból kipattant” cinikus vicc járhatott Ned Benson fejében, esetleg Claude Lelouch klasszikus Egy férfi és egy nő című ballonkabátos románca (melynek még plakátját is kitetette a főszereplő szobájába), amikor nagyjátékfilmes pályájának kezdetén egyből három filmet szentelt a szerelem témájának. Az egyikben a férfi (James McAvoy) szemszögéből vizsgálunk meg egy kapcsolatot (ezt majd november végén látjuk a mozikban), míg a másikban a nő (Jessica Chastain) szempontjából, ugyanazt. Ha láttuk már valahol e két filmet, akkor semmiképpen ne hagyjuk ki a harmadikat sem, ugyanebben a tárgyban. Az Egy szerelem története: ők (HBO, 21.00) az első kettő alapján, már kifejezetten érdekes lehet – azok nélkül viszont nem tudom…

Péntek lévén, sokan ma kocsmába mennek, hogy ivócimboráikkal találkozva kimossák magukból a hét porát, akik nem, azok viszont megnézhetik őket az Ivócimborákban (AXN, 21.00). Ez a remek kis független dráma arról szól, hogy azok az emberek, akik amúgy remekül megvannak egymással, szeretnek együtt piálgatni, ugyanazokat a zenéket szeretik, ugyanazokon a poénokon nevetnek, s egyáltalán, azonos hullámhosszon rezegnek az élet szinte összes területén, azoknak mégis milyen nehéz szerelmeseknek lenniük egymásba – milyen nehezen lehet belőlük egy tökéletes pár. Holott valójában azok, mégis mindig a kényelmetlenebb, problematikusabb kényszerpályákat választják… Okos, kedves, barátságos, és ami a fő, életszagú történet ez, remek szereplőkkel (pl. Jake Johnsonnal és a Houseból ismert Olivia Wilde-dal – lásd a képen)

Ma este, éppenhogy az AXN abbahagyta, a Viasat3 fog neki az új Star Wars-rész, az Ébredő erő promotálásába… Nem tudom, ki hogy van vele, de nekem ez már sok, már azelőtt meguntam a filmet, hogy kijött volna a mozikba. Baljós árnyak (Viasat3, 21.00), legfeljebb a rajongóknak.

Sok meglepetés nincs azonban az Exférj újratöltve (Cool, 21.10) című romantikus komédiában sem. Itt a felmelegített töltött káposzta házastársi kapcsolatra való projekciójának krimi-környezetben való analízise “kerül fennforgásra”, Jennifer Aniston és Gerald Butler főszereplésével.

Sylvester Stallone ma este is furcsa, eltorzult pofákat fog vágni a Daylight – Alagút a halálba (TV2, 21.30) című katasztrófafilmben, de azért -szerepe szerint- ki menekíti a metróalagútban rekedt embereket.

Van aztán még ilyen mára, hogyaszondja Amerikai szépség (Paramount Channel, 21.40)… Sam Mendes méltán Oscar-esőben részesített, erősen savas kertvárosi szociográfiája, Kevin Spacey-vel. Ötcsillagos, k***a jó film! Az egyik nagy kedvencem, tök mindegy, hányszor láttam, akárhányszor újranézem.

Az Alul semmi (FOX, 21.55) című -szintén sokat emlegetett- film bármennyire szórakoztató is, tényleg komoly, húsba markoló, csontba vágó dolgokról szól. A főszereplő fószert (Robert Carlyle) kirúgják a gyárból, miközben munkahely sehol. Munkanélküliség, pénztelenség, kilátástalanság – helyett a haverokkal megdöbbentő tervet eszelnek ki: a helyi kocsmában kezdenek el chippendale-zni, pénzért. A szolid sörhasak, a kemény fizikai munkában meggyötört végtagok és egyéb hétköznapi férfibájak azonban nem várt sikert okoznak… Peter Cattaneo drámai komédiáját nem véletlenül jelölték egy rakás díjra (amiből sokat meg is nyert), hiszen az egyszerű, átlagos kisember hétköznapi hősiessége, a bajokon való felülemelkedés az egyik legnagyszerűbb toposz a filmművészetben. Üzenete példaértékű, hatása pedig katartikus.

Advertisements
Kategória: Tévé | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s