Mit nézzünk ma este a tévében? – Hétfő

Adásszünet. (Nem, dehogy is, csak vicceltem…) Egy igen könnyed, habos-babos, francia romantikus komédiával kezdhetjük az estét. A Nathalie második élete (Film Mánia, 19.00) csókkal kezdődik, ami a lehető legváratlanabb időben és helyen csattan el, a lehető legelképzelhetetlenebb párosításban. A romantikus komédia ettől lesz az, ami, hiszen ha egy tökéletesen össze nem illő pár egy lehetetlen élethelyzetben találkozik, annak csakis szerelem lehet a vége (vagy semmi nem lesz belőle, de arról meg minek filmet csinálni), a bájos Audrey Tautou kisasszony és a sármosan bumfordi Francois Damiens (őt láthatjuk a minap moziba került Mondd ki, hogy uborka! főszerepében is) hathatós közreműködésével. (Bővebben)

fogságban - hugh jackmanUtána viszont zúzás. Jason Statham ugyanis Felpörögve (Crank) (AMC, 20.30) hasít végig ebben az akcióban, ami az ami a címből is látszik. Jasont egy olyan szerrel pumpálják fel nem túlzottan barátságos “üzlettársai”, hogy ha egy pillanatra is megáll, akkor meghal. Buta film, de én bírom. (Bővebben)

A kanadai Denis Villeneuve Fogságban (film+, 21.00) című filmje az utóbbi évek talán legnyugtalanítóbb, leggyomorszorítóbb, legnyomasztóbb thrillere… Nem biztos, hogy a legjobb, de hogy a leghatásosabb, az majdnem biztos. Ennek oka részben a rendező igen erős drámai érzéke, részben Roger Deakins Oscar-díjra jelölt delejes, ködös, borongós fényképezése, részben pedig az egész történetet átszövő vallásos őrület illogikus, irreális, rettegéssel telt kiszámíthatatlansága, illetve annak igen hiteles ábrázolása. Egy nap nyomtalanul eltűnik egy békés, átlagcsalád kislánya, az apa azonnal a nyomozni kezd – olykor a rendőrség ellenében is. A nyomok egy elhagyott, ócska lakókocsihoz vezetnek… Főszerepben Hugh Jackman (a képen) és Jake Gyllenhaal. (Bővebben)

A “világmegmentő” Will Smith eközben A közellenség (Viasat3, 21.00) lesz Tony Scott ’99-es thrillerjében. A címszereplő egy ügyész, aki eddig élt, mint Marci Hevesen. Egy átlagos, szürke hivatalnok, ám egy érthetetlen pillanattól kezdve az Államok összes titkos- és kevésbé titkos szervezete az ő nyomában lohol. Ő pedig előlük, és nem is tudja miért…

Naná, hogy Mindenki szereti a bálnákat (Prime, 21.00)… A valóságban megtörtént eseményeket feldolgozó megható film egy alaszkai tévériporter (John Krasinski) és Greenpeace-es barátnője (Drew Barrymore) áldozatos harcát meséli el, amit annak érdekében vívnak, hogy kiszabadítsanak a jég halálos fogságában rekedt bálnacsaládot – aminek érdekében még az orosz és amerikai haderők is fegyverbarátságot kötnek. (Passz, nem láttam.)

Star Trek (SuperTV2, 21.00) ugyan csak egy sci-fi mesefilm, melyben azonban J.J. Abrams, a Lost kreátora egy legendás tévésorozatot élesztett újjá egy valóban látványos mozifilmben. Szép gesztus, hogy Leonard Nimoyt is láthatjuk a filmben Dr. Spockként, a hajdani sorozat jellegzetes szereplőjeként, ahogy fiatalkori önmagát (Zachary Quinto) látja el megszívlelendő, bölcs tanácsokkal. (Bővebben)

Tehetünk egy újabb kanyart A nyolcadik utas: a Halállal (Mozi+, 21.00) is. Az én korosztályom még moziban látta először (a moziverziót), amikor még szó sem volt Alien-sorozatról. Hogy milyen hatással bírt a film az akkor már picit repedező szocialista közerkölcsre, arra bizonyíték, hogy a bemutatót követően Nyolcadik utas a benzinkutas címmel már énekelte is a dalt a Sikátor zenekar. Így születik a kultusz: ha valami bejön, rögtön jön is kifele. Nem mondom viszont, hogy annyiszor néztük meg, ahányszor adták (az a Star Wars volt), mert elsőre is sokk volt Ridley Scott filmje. Számomra azonban azóta is ez a film a Numero Uno, ha scifi-horrorról van szó.

Meg Ryant általában azokban a ragadósan szentimentális, nagyon romantikus komédiákban szokhattuk meg, ahol bájosan rázhatta bongyor fürtjeit és olajosan párás tekintettel nézhetett bele a kamerába és/vagy az aktuális főhős szemébe. Ezért lehet talán meglepetés ez a száraz, romantikát még csak nyomokban sem tartalmazó thriller, a Nyílt seb (Filmcafe, 22.00), mely egy teljesen más, drámai oldaláról mutatja meg őt. A nőket daraboló sorozatgyilkossal és némi, igen érzéki szexszel operáló filmet az erős feminista attitűddel és igen különös látásmóddal alkotó, ausztrál/új-zélandi Jane Campion rendezte: el-elrévedő, különös költőisége, melankolikus hangulata, finom erotikája, valamint a kissé lilának tetsző külcsín alatt rejtőző, amúgy valóban igen sablonos cselekmény ennek megfelelően osztja is meg a nézőket. Én mégsem tudom azt mondani, hogy nem tetszett…

Gigor Attila remekbe szabott, abszurd krimije, A nyomozó (film+2, 22.55) a mai utolsó ajánlat. A kiváló színészi teljesítményeket (Anger Zsolt, Rezes Judit, Terhes Sándor…) felvonultató, helyenként tényleg bizarr, ám szerintem igen szórakoztató történetben egy halottkém nyomoz egy hulla után, hogy tisztában jöjjön saját életének értelmével.

Advertisements
Kategória: Tévé | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s