Mit nézzünk ma este a tévében? – Péntek

A ma tévépremieres Parkoló (HBO, 20.00) sztorija –Miklauzic Bence 2014-es filmje- tulajdonképpen egy klasszikus western kliséje. A magányos kóboj békésen éldegél világvégi farmján, amikor betoppan a gazdag úr Tucsonból, hogy épp erre halad a vasútvonal, és kéne a föld. A magányos kóboj persze nem adja, felveszi a reménytelennek tűnő harcot a gazdag úrral, aki közben pénzzel maga mellé állította az összes környékbeli gazdát is és győz, mert a magányos kóbojok mindig győznek, majd az egyik áruló mellyes-bögyös menyecskéjével ellovagol a lenyugvó napba. A magányos kóbos itt egy parkolóként használt nyóckerületi grund őre (Lengyel Ferenc), a földje a grund, a gazdag úr (Szervét Tibor) egy ármányöltönyös vállalkozó, a környékbeli gazdák a helyi kolor lokál, a “mellyes-bögyös menyecske” pedig Pokorny Lia. A naplemente itt is naplemente (a képen pedig Lengyel Ferenc és Szervét Tibor). (Bővebben)

parkolo-lengyel-ferenc-szervet-tiborA Hazudós Jakab (Filmcafe, 21.00) a magyar származású Peter Kassovitz rendezése és Robin Williams játssza benne a cím- és főszerepet. E filmdráma egy lengyelországi gettóban játszódik a második világháború idején, és nagyjából ugyanazt az üzenetet hordozza, mint a Jó reggelt, Vietnam! Jakab, a mindentől elzárt gettóban élők szenvedéseit apró, de jó szándékú füllentésekkel enyhíti és nem is tudja, ezzel mennyit segít a szenvedések elviselésében. A megható, mélyen humánus film rengeteg magyar szereplővel (pl. Igó Éva, Darvas Iván, Bálint István) és magyar operatőrrel (Ragályi Elemér) készült 1999-ben, amerikai, francia és magyar koprodukcióban.

Ugyanekkor viszont Az Álmosvölgy legendája (Mozi+, 21.00Tim Burton és Johnny Depp éjfekete, kísértetes és varázslatos rémmeséje a Fejnélküli Lovas legendájáról.

Hasonlóan borzongató világ nyílik meg a Más világ (Paramount Channel, 21.00) című romantikus thrillerben, Alejandro Amenábar filmjében is. A történet színhelye egy magányos, ódon kastély, melyben egy magányos háborús özvegy (Nicole Kidman) éli életét két (fényérzékenységben szenvedő) gyermekével és szolgálóival, szigorú napirend szerint. Életük -a gyermekek furcsa betegsége miatt- teljes félhomályban zajlik, ami önmagában is elég félelmetes, de ha hozzávesszük az öreg ház természetes zörejeit is, akkor már teljes a hatás. A történet érdekes fordulatokon keresztül halad a meglepő, de abszolút logikus végkifejlet felé – pontosan bemutatva a háború hátországában maradókban, az özvegyekben és árvákban megélt gyötrő lelki mechanizmusokat is.

A Szemfényvesztés (Story4, 21.00) egy átlagosnak mondható, 1994-ben készült krimi, melyben Madeleine Stowe alakít egy vak hegedűművészt, aki egy műtét következtében részlegesen visszanyeri a látását. A műtét következtében azonban a lánynak furcsa látomásai támadnak: például látta azt a gyilkost, aki a szomszédjában lakó nőt meggyilkolta. Senki nem hisz neki, csak a fiatal nyomozó (Aidan Quinn). Körülbelül úgy vagyok én is ezzel a filmmel, mint a filmbeli nő a gyilkossal – láttam valamit annak idején, de hogy pontosan mit?

Tom Cruise-zal fémjelzett Collateral – A halál záloga (Prime, 21.00) viszont egy viszonylag korrekt futkosós-lihegős akció-thriller, a jó szakemberként számon tartott Michael Mann rendezésében. A film érdekessége, hogy Tomi a negatív figura a filmben, ami egyáltalán nem megszokott pályafutásában, főleg nem vadul szőke hajjal… Szerencsére partnere –Jamie Foxx – megmaradt eredeti hajszínében.

Az Egy drága társ (TV2, 22.00) hősnője (Diane Keaton) jobban szereti a kutyáját, mint a férjét (Kevin Kline)… Na tessék. Állítólag dráma ez a film – nem láttam, de nincs is benne sok bizodalmam, de a kutyatartó magányos nők biztosan fogják szeretni.

A Csalóka ifjúság (film+2, 22.50) viszont már egy érdekes darab. Francis Ford Coppola 2007-ben készült drámája a Maestro azon filmjei közé tartozik, amiket már nem mint pénzéhes, hollywoodi cápa, hanem mint a dél-amerikai szőlőültetvényeire visszavonult, dúsgazdag filmbarát készített, mintegy kedvtelésből, magasról ejtve az ún. piaci szempontokra és bármi más, mások által elvárt kritériumra. Itt például román filmesekkel dolgozott együtt egy misztikus történetben, melyben egy idős tudós (Tim Roth) villámcsapásszerűen megfiatalodik, mindamellett különös gondolati pályára is lép. A tudat és a nyelv eredetét kezdi kutatni, és olyan következtetésre jut, ami már mások -különböző érdekű, de messze nem jó szándékú erők- érdeklődését is felkelti. Elég nehéz, figyelmet kívánó, többrétegű film – biztosan nem Coppola főműve, dehogy érdekes darab, az biztos.

Jacques Mesrine a francia bűntörténet egyik legismertebb, rendőrökre és a társadalomra legnagyobb hatással bíró bűnözője volt. Regényes élete megfilmesítésre való, amelyre Jean-Francois Richet egy jó nagy lélegzetet véve, rögtön két darab filmet is szánt. Egyik jobb lett, mint a másik, ám sajátos módon, ha egyetlen, koherens, monstre alkotásként nézzük ezt az egészet, ez nem feltétlenül erény. Persze, semmi sem csupán fekete meg fehér, Mesrine élete és életrajzi filmje pedig végképp nem az. Ma éjjel a második darab, a Halálos közellenség 2. (Duna, 23.00) jön, címszerepben Vincent Cassellel. (Bővebben)

Advertisements
Kategória: Tévé | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s