Mit nézzünk ma este a tévében? – Csütörtök

Egy fantasztikus mesefilm A szeretet szimfóniája (Filmcafe, 19.25), mely arról szól, ami a címe. A cselekmény persze, sokkal szövevényesebb. Két zenész szerelmének gyümölcse is zenész lesz, aki különös tehetségének, és egy különös szellemi vezetővel (Robin Williams) való véletlen találkozásnak köszönhetően gyógyító erővel bíró zenét ír.

a-vizsga-kulka-janosBruce Willis koszos, szakadt trikós sorozatának harmadik része, a Die Hard 3. – Az élet mindig drága (SuperTV2, 21.00) vicces jelenettel indul: Bruce egy Gyűlölöm a niggereket! feliratú táblával a hátán sétál valahol bel-Bronxban, a feketék lakta, nem éppen biztonságáról ismert negyed kellős közepén. Szerintem ennek helye van a filmtörténelem legjobb nyitójelenetei között… A látvány annyira meghökkentő, hogy az utcán, a kapualjakban és a bejárati lépcsőkön lebzselő, gyanús tevékenységet folytató helyi erők is csak elképedve bámulnak. Amint azonban felfogják, mit látnak, Bruce nagyon veszélyes helyzetbe kerül, és ha nincs Samuel L. Jackson, akkor nincs negyedik rész, sőt ez a harmadik sem, mert vége az első öt percben. Nos, természetesen ezzel nincs vége a filmnek, a többi azonban már megy a dolgok megszokott menetében…

A kék szoba (film+2, 21.00) viszont az első ajánlat hangvételéhez kapcsolódik. A több párhuzamos szálon futó történetben egy sor rossz sorsú, tragédiával és egyéb nehézségekkel sújtott ember kap nem várt ajándékot karácsony napján. Remek színészek, mint Eddie Redmayne, Forest Whitaker, Ray Liotta, Jessica Biel.

De elég a cukrozott bűbájból. Akár a Lisbeth Salander ikonikus alakjának vezérletével hengerlő, skandináv típusú feminista hullám egyik újabb fegyverhordozójaként is ünnepelhetjük ezt a Menekülés (Film Mánia, 21.00) című norvég filmet, hiszen tulajdonképpen ebben is egy erős, fiatal lány harcolja ki a maga igazát, a családját elpusztító és őt is halálosan fenyegető, többségében durva férfiakból álló világban. A bibi csupán annyi, hogy ezt a fenyegető mikrovilágot egy másik nő vezet… (Bővebben)

Okay, Houston, we’ve had a problem here. (Úgy érti, szökik a levegő az űrkabinból, valahol félúton, a Hold és a Föld között…) Ezt az igen kínos helyzetet dolgozza fel meglehetős alapossággal, ismert hollywoodi sztárokkal (Tom Hanks, valamint Ed Harris, Kevin Bacon, Gary Sinise) és precízen működő dramaturgiával Ron Howard az Apollo 13-ban (Paramount Channel, 21.00).

Azt mondja a ma levetítendő, Tükör által homályosan (m5, 21.30) című filmjéről Ingmar Bergman: “Az Isten alászáll, és befészkeli magát egy emberbe. Először csak olyan, mint valami hang, mint valamilyen súlyos dolognak a tudása, mint valami parancs. Fenyegető vagy kérlelő, visszataszító, de izgató is. Aztán egyre jobban megismerteti magát, és az ember próbára teheti az isten erejét, megtanulhatja szeretni, feláldozni magát érte, és eljuthat a teljes odaadásig és a teljes ürességig. Amikor eléri ezt az ürességet, az Isten birtokba veszi emberét, és vele végezteti el a munkáját. Aztán magára hagyja üresen, kiégve, megfosztva az evilági élet további lehetőségeitől. Az történik Karinnal. A határvonal, melyet át kell lépnie, a tapéta különös mintázata.” Szóval, így.

Nehezen meghatározni, mi is ez a Locke – Nincs visszaút (Filmcafe, 23.20) valójában… Egy igen szofisztikált BMW-reklám, melyben a híres autómárka, nálunk elsősorban maffiózók és kormánytanácsadók kedvenc luxusterepjárója – itt egy angol építésvezető munkába járó autója, akkor is célba viszi gazdáját, ha az vezetés közben egyszerre éli meg egy átlagos kisemberre kimérhető összes létező magánéleti-, szakmai- és generációs válságot? Vagy egy látványos kísérleti rádiójáték? Egy bátor és izgalmas vállalás, egyetlen látható szereplővel (+néhány hallhatóval) végigvezetett melodráma? Fene tudja. Tom Hardy viszont zseni, játsszon akármit és el is játszik akármit: látványos popcorn-mozi szuperhősét, izgalmas kultmozi pszichopata antihősét, egy fesztiválfilm szürke mellékszerepét, vagy akár egy egyszereplős, független művészfilm érzelmes, de eltökélt főszerepét – mindegyikben hiteles és meggyőző.

Bergendy Péter és Köbli Norbert remek tévéfilmje A vizsga (Duna, 23.45), mely az ’56-os forradalom utáni fojtogató légkörben játszódik. Nem kell azonban tőle félni, ez egy tényleg izgalmas politikai thriller, szuper színészi alakításokkal (pl. a képen Kulka János, az ördögi államvédelmis főügynök szerepében). (Bővebben)

Reklámok
Kategória: Tévé | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s