Mit nézzünk ma este a tévében? – Szombat

A romantikus komédiák kökényszemű hősnője, Jennifer Aniston alakítja az Azt beszélik (Viasat3, 19.00) című filmben azt a rámenős újságírónőt, aki húga esküvőjén megismerkedik egy jóképű milliomossal (Kevin Costner). A rend szerint össze kellene jönniük, azonban a film itt kezd -szolidan- érdekessé válni, mert nem jönnek össze. Viszont kiderül, hogy a nő nagymamája (Shirley Maclaine) nem más, mint a híres Mrs. Robinson, a Diploma előtt című filmből. Hogy aztán ebből hogyan lesz a végére happy end? Pedig lesz.

Szegény Phil Collinsról keveset beszélünk azóta, amióta sajnálatosan visszavonult súlyos idegrendszeri betegségének “köszönhetően” (bár hírek vannak, hogy állítólag mégis visszatér), pedig amellett, hogy kiváló rockdobos és nagyszerű popénekes volt, hasonlóan tehetségesnek bizonyult színészként is. A Szigorúan piszkos ügynök (Film Mánia, 19.10) című, igen sajátos humorú ausztrál fekete-komédiában például egy különc biztosítási ügynököt alakít, aki csavaros fondorlatokkal próbál kideríteni egy valójában pofon egyszerű biztosítási ügyet.

Érkezik egy szinte már cseppfolyósan érzelmes Üzenet a palackban (Duna, 20.40) is. Mándoki Lajos (akit ne keverjünk össze Mándoki “Dschinghis Khan” Lászlóval!) filmjében Robin Wright Penn válás utáni lelki sebeit nyalogatja, amikor a tengerparton (tán még naplemente is zajlik a háttérben) egy hullámok által partra vetett palackot talál, benne üzenettel, amelynek tartalma úgy szíven üti a nőt, hogy azonnal nyomozni kezd írója (Kevin Costner itt is – és a képen is) után…

Matthew McConaughey ma az egyik legkurrensebb férfisztárnak számít, de korábban is voltak jelenései, bár egészen más tartományokban. A Szeretném, ha szeretnél (Prime, 21.00) című romantikus komédiában Matyi barátunk például Jennifer Lopez méretes csípeje mentén feszül. (Bővebben)

Az Odd Thomas – A halottlátó (SuperTV2, 21.00) viszont Dean R. Koontz sokak számára ismerős regényalakjának első filmes jelenése (szintén nem először a tévében). A történet valamiféle furcsa műfaji crossover, melyben a tinihorrorok, illetve -thrillerek elemei keverednek a “világmegmentő” kisvárosi hős amerikai toposzával és a lányregények bohókás, egyben könnyes, hamvas romantikájával, a film noir-krimik jellegzetes egyes szám, első személyben előadott, fanyar humorú narrációjában. (Bővebben)

Komoly műfaji, hangvételi és esztétikai minőségbeli bakugrás az eddigiekhez képest Jancsó Miklós Oldás és kötés (m3, 21.10) című filmje, egyik régi nagy kedvencem, aminek egyenesen imádom a hatvanas eleji Budapestjén játszódó jeleneteit… Különösen a házibuli-jelenetet, melyben az őrült Kovács Gyulát látjuk dobszólózni egy nagyon vicces, bontott csirkés-kísérleti filmre. A jelenet örök illusztrációja a sznob értelmiség-topiknak. A film másik felében, amikor a szakmai-, érzelmi- és identitásválságba kerülő főhős (Latinovits Zoltán) hirtelen felindulásból hazautazik szülőföldjére, kell már picit gondolkodni, elmélkedni, de lehet is – akár ma is.

Bizet nagyoperáját, a Carment (m5, 21.50), legalábbis annak bizonyos részleteit még az is ismeri, aki amúgy -érthetetlen módon- idegenkedik az opera műfajától. Ma este Franco Zeffirelli 2010-es bécsi produkciójában nézhetjük meg a tüzes spanyol cigánylány történetét. (Carmen: Nadia Krasteva, Don José: Massimo Giordano, Micaela: Anna Netrebko, Escamillo: Ildebrando d’Arcangelo, Frasquita: Anita Hartig, Mercedes: Zoryana Kushpler, Zúñiga: Alexandru Moisiuc, Morales: Adrian Eröd, Remendado: Herwig Pecoraro, Dancaire: Tae Joong Yang)

Werner Herzog Abel Ferrara hasonló című, 1992-es filmje alapján/ihletére/ellenére (de ez egy hosszú és bonyolult történet…) készítette el 2009-ben a Mocskos zsaru – New Orleans utcáin (AMC, 22.20) című, igen kemény krimit, melyben a bűn és a bűnüldözés sötét, koszos, minden ideától megfosztott valódi világát mutatja be, tetszetősen nemes egyszerűséggel. A történet címszerepében, a drogos, mocskos, rohadt zsaru szerepében egy igen remek Nicolas Cage-et láthatunk. (Bővebben)

Másrészt jön megint az Oldboy (Film Mánia, 22.55) is, a dél-koreai Park Chan-wook kultikus alkotása, az ún. Bosszú-trilógia középső darabja (A bosszú ura az első, és A bosszú asszonya a harmadik rész – kérdés, hogy azok mikor kerülnek sorra?), mely azonban önállóan is értelmezhető, szuverén, olykor kifejezetten bizarr, morbid humorú alkotás a bosszú lelki és fizikai természetrajzáról. Végletekig kifinomult, szinte esztétizáló erőszak-ábrázolás, fröcsköl a vér, szakad a hús és törik a csont egy izgalmas, nyugati szemmel és aggyal is követhető történetben.

Reklámok
Kategória: Tévé | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s