Mit nézzünk ma este a tévében? – Csütörtök

A mai -kissé közepes- első ajánlatban, A szerelem útjánban (Film Mánia, 19.05) egy fiatal bostoni nő (Alice Eve) kési le az utolsó vonatot New Yorkban, ami hazavinné. Tanácstalanul ácsorog az állomáson, hogy hol töltse az éjszakát, amikor egy utcazenész (Chris Evans) felajánlja segítségét. Na persze.

Viszont mestermű a Hetedik (SuperTV2, 21.00), műfajában legalábbis biztosan. David Fincher igen csavaros cselekményű sorozatgyilkosos thrillerjét azonban igen nehezen tudom elképzelni, hogy úgy nézzem meg még egyszer, hogy már tudom a (z amúgy katartikus) végkifejletet. Bár Kevin Spacey, Brad Pitt és Morgan Freeman triója nyilván még mindig nagyon tud ütni…

Ugyanekkor jön ismét a már bőven felnőttkorú -1995-ös- Bérgyilkosok (Mozi+, 21.00) a veterán Richard Donner atombiztos krimi-akciója, Sylvester Stallone mellett Antonio Banderas főszereplésével, valamint Zsigmond Vilmos képeivel. A történetet a néhány évvel később, egy bizonyos Mátrix-című dologgal világhírűvé vált Wachowski-testvérek jegyzik és hajdan egymás mellett, most azonban egymás ellen harcoló bérgyilkosokról szól.

Egy kissé idétlen, de azért még bájos, teljesen nézhető és szerethető ausztrál romantikus film a Muriel esküvője (Filmcafe, 21.00) a csúnya és gátlásos Murielről, hogyan lesz/nem lesz neki esküvője. Toni Collette bravúros címszereplését is muszáj megemlíteni.

Woody Allen ma este valójában Django Reinhardtról mesél, aki a világ legjobb gitárosa volt, legalábbis őt halljuk a film nagy részében, melynek címe viszont A világ második legjobb gitárosa (m5, 21.10). Nem konkrétan a legendás roma zenész életéről szól a film, hanem Django muzsikájának elementáris hatásáról, Woody egyik kedvenc műfajában, áldokumentumfilmben. Emmet Ray (Sean Penn – a képen) kitalált figura, aki magát a címbeli státuszban emlegeti, akinek kalandos, bohém, felelőtlen és titkozatos életét kutatják neves jazztörténészek, valamint maga a történet írója-rendezője, Woody Allen. Mi ez a megmagyarázhatatlan ritmus, ez a lüktetés, ami foglyul ejt és nem ereszt? Mik ezek a delejes hatású harmóniák? Ezt kutatja a film a Woody Allen-filmekben megszokott parádés szereposztásban, ami elsősorban azokhoz szól, akik érzik ezt az érzést.

Formai és stilisztikai szempontból a Csend és kiáltás (Duna, 23.10) Jancsó Miklós alapvető filmjének, a Szegénylegényeknek a párja. Puszta, allegorikus, szimbólumokból építkező koreográfia, hosszú snittek, a magyar történelem sorsfordító pillanatait követő légüres állapotban (itt 1919 után) gyökerező sztori. Kozák András, Drahota Andrea, Latinovits, Madaras, Bujtor, stb.

Éjszakára mondom A remény rabjait (SuperTV2, 23.50), ami még mindig minden idők legjobb filmje, legalábbis az imdb olvasóinak jelen pillanatban 1 807 031 darab (és folyamatosan növekvő számú) szavazata alapján. Frank Darabont rendezése Stephen King könyvéből, Morgan Freeman és Tim Robbins főszereplésével. (Bővebben)

Advertisements
Kategória: Tévé | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s