Mit nézzünk ma este a tévében? – Szombat

Robert De Niro neve számomra nem túl jó ómen, ha komédiáról van szó, hiszen Bobby bácsi öregkorára már mindent szirszart elvállal és az említett műfajban már inkább tekinthető ripacsnak, mint színésznek. Ebben A kezdő (Cool, 20.40) című filmben sem adja olcsón, hogy úgy mondjam, de szerencsére Nancy Meyers rendelkezik azzal a rutinnal, hogy egy édes, kedves, csöppnyi feminista attitűdje ellenére is megható, okos filmvígjátékot rendezzen a barátságról, a szerelemről, az egészséges főnök-beosztott viszonyról és az optimális munkahelyi körülményekről, valamint a nyugdíjaskori munkavállaláshoz való hozzáállásról, hogy valami komolyabbat is említsek…

Richard Gere-t is hajlamosak vagyunk beskatulyázni az őszülő halántékú, kissé puha sármőr kategóriájába, pedig öregkorára ő is megérett már, mint a jó bor, ahogy mondani szokás. Olykor már kifejezetten karcos, szúrós karaktereket is játszik… A Beugratás (Film Mánia, 21.00) című 2006-os mozit még nem láttam, legalábbis nem emlékszem rá. Ahogy nézem, itt valahol az átmenetben lehet Richard: még megvan a sima sárm, de már odabent valami kezd szétcsúszni. Gere egy sikeres író a történetben, aki a híres, excentrikus milliárdos Howard Hughes életrajzát írja. A könyv premierje azonban botrányba fullad, minek következtében a szerzőnek menekülnie kell – a kérdés, hogy valójában ki, vagy mi elől. Nem tudom, kíváncsi vagyok.

Nanny McPhee és a nagy bumm (Prime, 21.00) a mindig csodás Emma Thompson magánvállalkozása, hiszen ő írta Cristianna Brand híres regényalakjának történetét e filmbe és el is játssza a varázsdadát. A családi mesefilm szereposztása nyugodtan mondható brutálisnak: Emma néni mellett láthatjuk Maggie Smith-t, Maggie Gyllenhaalt, valamint Rhys Ifanst, Ralph Fiennest is, mások mellett.

Mona Lisa mosolya (Filmcafe, 21.00) tulajdonképpen a Holt költők társaságának leányiskolai megfelelője. Robin Williams renitens irodalomtanára helyett azonban itt Julia Roberts renitens művészettörténet-tanára áll a középpontban. Feladata mindössze annyi lenne, hogy a hallgatókat felkészítse a tökéletes feleség szerepére. 1953 Amerikájában ez a megfelelő sminkelésen, divattanácsokon, és a szokásos háztartás-vezetési ismereteken nemigen terjedt túl, egy feleség ne gondolkodjon és főleg ne érdekeljék olyan bűnös dolgok, mint a művészi szabadság, önkifejezés, stb., ami viszont épp a Julia által alakított tanár szívügye. Szerethető film – de sokat megy mostanában.

Kevin Spaceyt is nézhetjük -szintén sokadszorra- a 21 – Las Vegas ostroma (AXN, 21.00) című filmben, ezúttal egy excentrikus matematikaprofesszor szerepében, aki inkább a diákhitel “okos” törlesztésének egy lehetséges módozatát tanítja kiemelkedően tehetséges diákjainak az ősrobbanás matematikai képlete, a Mandelbrot-halmaz és más efféle, lényegesen “érdektelenebb” problémák helyett. Másképpen mondva, Black Jackkel a Harvardra, vagy még másképpebbenOcean’s-trilógia kontra Esőember kontra Good Will Hunting. Nem rossz film ez sem, csak éppen mire az összes cselekménycsavar kicsavarodik, mi nézők már kicsit beleununk a sok matekba.

Quentin Tarantino egyik legjobb filmje a Kutyaszorítóban (RTL Spike, 22.00). A groteszk, bizarr, morbid humorú krimi szereplői között pergő és szellemes dialógok cikáznak, a vadul száguldó cselekmény a legváratlanabb pillanatokban zúdít a nyakunkba egy vödör művért. (Bővebben)

Sokszor, de talán nem elégszer látott, remek fausti történet Az ördög ügyvédje (Duna, 22.11). Al Pacino miatt nézzük meg e remek filmet. Egész egyszerűen félelmetes, ahogy Pacino játszik és ahogy beszél (a pótolhatatlan Végvári Tamás hangján). Egy kis ízelítő a filmből Pacino monológja, melyben sátáni bölcsességgel fejti ki véleményét Istenről.

Rendes fickók (Film+, 23.00) az egyik éjszakai ajánlat. Talán az Elkéstél, Terry! című Raymond Chandler-regény kezdődik úgy, hogy kopogtatnak az ajtón, amely rövidesen kinyílik és … most vagy Philip Marlowe, a főhős magándetektív vágja orron azt, aki ajtót nyit, vagy őt vágják éppen orron, nem emlékszem már; na, ez a film tök ilyen (lásd a képen). Nem is tudom, mikor röhögtem magam utoljára könnyesre egy krimin, de most így történt. Shane Black tökéletes Chandler/Marlowe hommage-t alkotott ezzel a remekbe szabott, színes film noir-komédiával, melynek finomságait természetesen nem érzi az, akinek fogalma sincs, kicsoda ez a Marlowe, mi fán terem a film noir, hiszen mindvégig ebben a relációban zajlik minden: tessék olvasni, művelődni és egy világ fog kinyílni… Pluszpont, hogy mintha duplán látó szemüvegen át néznénk az ismert sztoriban az ismert figurát: Marlowe és a chandleriánus, klasszikus krimitörténet két karakterből áll össze, egyfajta mozaikként: Ryan Gosling és Russell Crowe istenien működnek együtt. Bármeddig elnézném őket, s kalandjaikat…

A panamai szabó (RTL II, 23.20) viszont a klasszikus kémregények nagy mesterének, John Le Carrénak egyik jobban sikerült filmadaptációja John Boormantól, Pierce Brosnannal, Geoffrey Rushal és Jamie Lee Curtisszel a főbb szerepekben. Karibi fíling, lazaság és könnyű koktélok, valamint némi humor egy könnyed, szórakoztató kémtörténetben.

Reklámok
Kategória: Tévé | Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.